ŞİPŞİRİN SARI UZUN YELEK ŞEMASI VE DİKİMİ :)


YENİ BLOG TASARIMIM VE YELEĞİMLE HERKESE MERHABA :)

 Cuma bizi mübarek kılsın efendim. bayrama bir hafta kala bir bayramlık postu yazayım dedim :) size bu kadarını gösterebileceğim fotoğrafımdaki yeleğin şemasını ve dikim aşamalarını anlatmaya geçiyorum buyrun :))
DİKKAT AŞIRI UYDURMASYON DİKİŞ TEKNİKLERİ İÇERİR !!



Öncelikle ihtiyacımız olan malzemelere bakacak olursak ;


-tercihen krep (benimki krepvari bişey bilmiyorum )yaklaşık 2 metre kumaş(34-44 arası bedenleri kurtarır lakin üstü 40 bedenden büyük olanları sonra bu yelek kilolu gösteriyor efendim :)

(neden yaklaşık ? 1. 90 vardır o da olur yani ben hep parça kumaş aldığm için ondan diyorum :)

-kemeri için tela .olmasa da olur telasız kemer dikmek de dikişe dahil efendim :)

-38\40 beden üst kalıbı (herhangi bir elbise ,yelek ve ya gömlek olabilir.)

-geriye iğne ,iplik, makas vs kalıyor :)


anlatmaya başlayacak olursak bi kere bu kumaş böyle kullanılmaz ama olsun bişey olmaz esneme yapacak bi kumaş değildi benimki  ayrıca yıkayıp öyle diktim çekme problemi olmaz . (Ben uyardım ama baştan uydurmasyon diye :D

-kumaşı boylu boyunca serip 40 cm bi yandan 60 cm diğer yandan katlayıp ortada buluşturuyoruz .

-arka ortayı kesmeden omuz ve yakayı yerleştiriyoruz.ister verdiğim ölçülerde istenirse kalıp ile yapılabilir .

-boyumuzu bir hayırsevere ölçtürüp ,yeleğin boyunu kaç cm istediğimize karar verip omuzdan aşağı kadar ölçüp işaretliyoruz.

-en alt kısma 40 cm genişlik verip, kol evinden aşağı eğik bi çizgi ile yanları oluşturuyoruz .ister cetvel ile ister göz kararı birleştirebilirsiniz. benimki tabi ki sallamasyon :)

-daha sonra ön kısmına geçiyoruz .kol evini çizip kalıbı kaldırabilirsiniz :) omuzu  40 cmin içine almış oluyoruz ve kumaş kenarından 40 cm işaretliyoruz .yine 11 cmi de işaretliyoruz ki arka omuz ile birleştirebilelim yani ordaki çizgi 11+ 29 cm.yine omuzdan aşağı istediğimiz boy ölçüsünü işaretleyip yandan hafif eğimli bi çizgi le birleştiriyoruz ki bu eğim arkadakinden daha az .


-daha sonra alt sınır ile üst sınır arasına kocaman bir yamuk çiziyoruz ki yeleğin önündeki o katlı görüntü oluşabilsin .

-kesim aşamasında son olarak da altta mutlaka pay kalır (çok uzun değilseniz tabi ) orda 10 cm eninde 1.5 metre boyunda bir parça kesiyoruz ki kemer yapabilelim . 

- dikiş aşamasına geçince çizgilerimizi rulet ve ya hangi aktarma tekniğini kullanıyorsak onunla arkaya aktarıyoruz ve bize klavuzluk etmelerini sağlıyoruz :)

- ön ve arka omuzu, yanları birleştiriyoruz  .kol evi, yaka ve yeleğin bütün dış çevresini 1 cm içe kıvırarak makine çekiyoruz .efendim ben pervaz yapacağım derseniz siz bilirsiniz daha düzgün olur :)

ama ben uğraşamam :D






son olarak da fotoğraftaki gibi üst kısmı katlayıp boyunca makine çekiyoruz .burası isteğe bağlı tabi .isterseniz katlamaya da bilirsiniz.ben dikeceğim için o kısmın kenarını kıvırmadım .(tembellikte son noktayım arkadaş:)











işte bu da benim uyduruğum ay pardon yeleğim :))

Blogumun yeni hali ve yeleğim hakkında yorum bırakırsanız çok sevinirim :)

şimdiden hayırlı bayramlar herkese..

sevgiyle kalın..



Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim kıymetli yorumunuz için :))

      Sil
  2. Blog tasarımınız da yeleğinizde cıvıl cıvıl olmuş. Elinize sağlık Güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
  3. Sitelerimizin biribirini desteklemesini isterdim:)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba canım süper ellerine sağlı :) Blogunuzu takipteyim. Bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hoşgeldiniz :) ben de geliyorum şimdi Size :)

      Sil
  5. ellerinize sağlık :) sayfamı ziyaret ederseniz çok mutlu olurum :)

    http://rumishle.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Busra hanim super bi yelek olmus ama kesim asamalarinida resimlendiremezmiydiniz daha detayli herkes sizin kadar yetenekli degil malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim şurada bulabilirsiniz kesim aşamalarını :
      http://busragok.blogspot.com.tr/2015/11/kis-sezonusal-yaka-volanli-hirka-dikimi.html

      Sil
  7. Cok zarifsiniz cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim isim bırakırsanız sevinirim her zaman soru sorabilirsiniz :)

      Sil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar