ÇİZGİLİ ANVELOP HIRKA : GİZLİ CEP NASIL DİKİLİR ? / STRIPED CARDIGAN : HOW TO SEW HIDDEN POCKET?



Eskişehir/Sazova Parkındaki bu makası görünce gözlerimden kalpler fışkırdı bundan eve istiyorum ahahaha :D Neyse yok öyle bi dünya gerçeklere dönelim de çizgili anvelop hırkamdan bahsedeyim :)

Heykel makas gibi bi o kadar havalı sonuçta o da ;)









Kalıp bilgilerimi hemen yukarda görüyorsunuz ki model Eylül 2015 Burdasına ait.

Benim hırka kalıbın yanındaki modele benzemiyor olabilir tabi evet normal :D Çünkü ben triko kumaş kullandım. Sünme payını hesap ederek boyunu ve kol boyunu istediğim yerden daha kısa kestim.




Prova aşamasında beni görünce '' Aa bornoz mu diktin '' diyen arkadaşlara aldırış etmeyerek istikrarlı bir şekilde bitirip giydim. Çünkü ben diktim çünkü hepsi benim bebeklerim çünkü tüm hatalarıyla onlar mükemmel :D





Heleki o içindeki acı yeşil tonunu tutturup da kumaş bulup biye yapmam ? Kumaş raflarında Gadget gözlerimle tarama yaparken rast geldiğim o bir metre acı yeşili pamuklu kumaş ... 

Ondan biye yaptım ve hali hazırda 0 beden olup gitgide -1 bedene doğru yol alışımın tek avantajı olarak kalan parçadan da kalem etek diktim. Fotoğraflarda henüz yeşil etek dikilmemiş olduğu için bir önceki yazımda bahsettiğimiz ''KALEM ETEK'' mevcut.




Biye dikerken ise sevgili byAntigone 'un çok güzel anlattığı(emeğine sağlık) ''Biye Nasıl Düzgün Dikilir'' yazısından yararlandım benimkini de yukarda görüyorsunuz.

Gelelim asıl meseleye .. Bende başlıkta olayı koklatıp sonra göstermemek huy oldu sanırım. Asıl mevzu hep sona kalıyor vallahi kasıtlı yapmıyorum :D

Dedim ki kalıbı hazıra getirdik bu hırkadan bir şeyler öğretmeden bırakmayalım.O zaman Burda 'nın berbat açıklamalarına tamah etmeyerek bu görsellerle çok güzel gizli cep dikebilirsiniz :)

Şahsen ben derginin o orta kısmındaki anlatımlarından bişey anlayacağım diye dergiyi  360 derece döndürüyorum ama yine de olmayınca olmuyor napalım :D

 O zaman uydurmaya devam ;)



Öncelikle cep kalıbını kumaşa koyarak kesiyoruz. 2 adet kumaş 2 adet astarımız olacak.

  • 1 numaralı görselde astar-kumaş olarak birleştirilmiş cep torbasını görüyorsunuz.Burada dikkat edeceğimiz nokta cep torbasının astarlı tarafı ön bedene monte edilecek ki astar gözükmesin.(Bu dergide yazıyordu :D)

  • 2 numaralı görseldeki gibi cep tobasını bedene iğneliyoruz.

  • 2 numaralı görseldeki gibi  ister bu şekilde ister teğel alarak makine çekiyoruz.

  • 4 numaralı görselde de çevrilmiş halini görüyoruz. dikiş işlemi bitince torbayı içeri atıyoruz ve ütülüyoruz .isterseniz dışından spor dikiş gidebilirsiniz ama ben tercih etmedim .






Evet bir havalı giysim daha olmuş olduğuna göre kendi diktiğini giymenin tadına vararak dolaşmaya devam ! :) 

O zaman ? Dans ! Renk ! :D

 Şaka şaka oturun Allah'ınıza şükredin .



Yorumlar

  1. Nasıl mutlu oldum anlatamam! Çok teşekkür ederim ve ellerinize sağlık tabii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende biye anlatımınızı bulunca nasıl mutlu oldum bilemezsiniz aydınlandım resmen :D teşekkür ederim yalnız köseşeleri dönerken çok zorlandığımı belirtmek isterim üçgen yaptım ama yine de muntazam olmadı :)

      Sil
  2. Tüm dikişseverlerin fotoğraf çektirmek isteyeceği bir başyapıt olmuş makas heykeli :)
    Ellerinize sağlık çok güzel işler çıkarıyor, anlatımlarını da mükemmel yapıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tan tutup eve getirmelik değil mi ama binlerce poz vermelik bir dikişsever haykeli:D Çok teşekkür ederim yorumlarınızla destek olduğunuz için. sevgiler :)

      Sil
  3. Çok güzel olmuş. benim de görenlerin koltuk örtüsü diye dalga geçip sonra bayıldıkları bir elbisem var. Dikişseverlerin kumaş gördüm mü anında modelini kafasında çizme gibi bir yetenekleri de var bence. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen katılıyorum size :) bi çok kere bu kumaş iğrenç dedikleri halde bayıldıkları ürünler ortaya çıkardım :) Sonra fark ettim ki kumaşın bitmişini hayal etmek meğerse bi yetenekmiş :) teşekkür ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar