PİLİSELİ GÖMLEK ELBİSE NASIL DİKİLİR ? / HOW TO SEW PLEATED DRESS ?



Bi de robalı yazacaktım başlığa aslında da kadı hikayesi gibi olmasın dedim hehe :P Ne deseydim ama şimdi gömlek elbise yaptım bi' de piliseli sonuçta yazmasa mıydık gardaş ? :D

Asıl onu demeliyim zaten, paraya kıyıp bir tane piliseli etek alamamamın sonucu olarak hayal gücüm diktiğim şeylere pilise koymaya itiyor beni. Neyse moda cehennemden bir oda zaten hayatım . Sırf popüler diye ve spor ayakkabı ile çok hoş duruyor diye ve kot gömlekle de harika oluyor diye alacak değiliz. Tamam kabul ağzımın suyu aktı yine :D



Evet her zamanki gibi elde olan bi avuç kumaştan uzun bişeyler dikme çabasındayken ortaya çıktı bu gömlek . ( 2 metre kumaşım vardı da gene ucuz yırttık :D )


Öncelikle size temel beden kalıbından nasıl roba yapılır onu anlatayım çünküm çok basitli :D



Bilin bakalım o temel beden olarak kullandığım kalıp hangisiii ? Tabii ki de canını çıkarttığım yukarıdaki kalıp( parşömeni yırttım , yılmadım kartondan kestim )





  • Roba için :

- Arka parçayı kumaş katına yerleştiriyoruz.

-Yakadan 20 cm aşağı ölçüp işaretliyoruz.

- Yaka ve kol evini çiziyoruz.



-Yaka ve kol evi çizildikten sonra düz bi şekilde belirlediğimiz 20 cm 'lik noktadan katlıyoruz,çiziyoruz.

-Dikiş payı verip bu parçayı kesiyoruz .


-Katladığımız yer sabit duruyor alt kısmını yukarıdaki gibi yerleştirip kol evinin kalan kısmını çiziyoruz .

Peki bu neden kumaş katında değil çünkü piliseli dediğimiz mevzu tam da burada oluşuyor benim elimdeki kumaş bu kadardı olanını pay verip kalıbımı yerleştirdim . Yani soldaki parça pile yapılacak kısım.

Pile yapılacak kısmı ölçüp 2şer cm pile olacak şekilde böldüm , orta belirledim ve birbirine bakan pileler işaretledim.

Boydan iğneleyip ütüledim. ( kumaşım gömleklik olduğu için bir miktar kırışıyor ama ben sorun etmedim ) Ciddi bir ütüleme safhası geçirdik makineye filan attım bozulmuyor ütüsü :)

Zaten bu işe kalkışmadan evvel kumaş ütü alıyor mu diye denedim. Krep ile yapılsa çok daha şahane olacaktır :)



Önünde bedenden çıkma pat var bitmişi 3.5 cm. kendi kumaşından da düğme bastırdım ve onları kullandım. Yakayı da hakim yaptım bu kez.


Omzunda ve bel kısmına da treçkotların havalı detayları olur ya hani onlardan yapıp ekledim. Omzundakileri kolu takmadan evvel omuz başı ile beden arasına sıkıştırıp diktim :)




Bu arada kumaşım Fred Perry'nin logosu desenli . Nereden görüyor gözlerim böyle şeyleri bilmiyorum :D




Manzaramızı da es geçmeyelim bu arada :) İşte buralar hep bizim İskender 'un sahili  :)


Eveeet bu da arkası yarın görseli olarak burada dursun çünkü ilk defa bu şekilde bir kol yırtmacı kapama operasyonu düzenledim hemde fotoğraflayarak :) Sevgili Kendindik 'in yazısından sonra gaza gelip denedim . Başarılı olduğumu düşünüyorum vee bir sonraki yazımda ben de size yapılışını anlatacağım inşallah :)

Sevgi ile kalın , esen kalın ...


Yorumlar

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar